googleanalytics

torsdag 11 september 2014

Pinterstfrälst

Har börjat älska Pinterest (följ mig här), innan dopet så fann jag väldigt mycket inspiration därifrån. Vissa pysseltips gick bättre än andra, att göra ett godisträd var INTE det lättaste. Citerar min vän Jennie (som hjälpte mig med fix av lokal kvällen innan dopet) på "Instagram: "Fick i uppdrag av Mia att tillsammans med Peter göra ett godisträd hon sett på Pinterest. Resultatet = biggest #pinterestfail#.

Haha jag håller med Jennie, men tycker faktiskt att både stammen och "blomjorden" blev fint men att "kronan" failade. Köpte för lite marshmallows och fick inte riktigt till "bollen", så jag skyller absolut inte på Jennie och Peter som gjorde det absolut bästa av situationen. MEN vi fick i alla fall ett gott skratt. Grannen blev också nöjd som fick godisträdet av oss efter dopet var över.
Ni ser nog vilken som vi gjorde ;)

Ett pysseltips med inspiration från Pinterest som jag blev väldigt nöjd över var en tavla, där gästerna skulle skriva en hälsning till O till framtiden som jag ska sätta upp i hennes rum. Jag köpte olika pappersark från Panduro i olika färger och klippte lika stora runda bollar och limmade sedan upp det på ett stort vitt papper. Bebisen har jag målat själv på fri hand, utifrån den bild jag sett på Pinterest. Galet enkelt och fint.



Och så gjorde jag också fina fina pompoms till dopfesten,  som nu sitter uppe i O's rum. Vi hade temat lila och vitt, så gjorde pompoms i bägge färgerna. Det visade sig dock att det var skillnad på silkespapper och silkespapper, de lila var mycket glansigare (och finare enligt mig) och kommer från panduro. De vita pompomsen (ej på bild), var pappret från Åhlens. Enligt beskrivningen hur man går tillväga, så skulle man ha 10 silkespapper men i de lila hade jag bara 5 stycken/pompoms och jag tycker dessutom att det var smidigare och blev finare med färre silkespappersark (tips!). Beskrivning hur man gör dessa fina fann jag på denna blogg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar