googleanalytics

tisdag 23 september 2014

Barnrumsdrömmar


Har ett sånt stort sug efter att renovera och fixa till i O's rum, som just nu agerar gästrum. Inte för att det är så att det är aktuellt att hon redan ska flytta dit, eftersom det funkar så bra att hon sover inne hos oss för tillfället. Men det är något som jag tror att de flesta kommande/nyblivna mamas drömmer om-  att fixa till bebisens rum, man vill ju att ens barn ska ha det bästa. Att det kliar i renoveringsfingrarna, kan vara att på senaste tiden (läs våren och sommaren) har allt renoveringsfokus legat på fixa till uthuset (panela om, måla etc) vilket jag tycker är ganska tråkigt. Så nu ser jag framemot att kunna fokusera på insidan. Karln däremot drömmer om att isolera vinden på uthuset (???), haha snacka om att vi har olika renoveringsintressen :).

Har samlat på mig en inspirationsmapp på pinterest, vill inte ha barntapeter utan snarare tapeter som funkar under en längre tid. Just nu är jag inne på ljusgrå tapeter med vita prickar men jag gillar även Ferm livings Harlequin (den i vitt/grått), men känns lite tråkigt eftersom det känns som att det är en tapet som "alla" har just nu. Om man riktigt fick drömma, så hade ju vitt trägolv varit top notch men tyvärr så är golvet i O's rum "lite för bra" för att byta ut (ja vi får väl se). Sedan hade kanske en myshörna varit nåt? Nedan kommer några inspirationsbilder från pinterest:





Hur kommer det då bli med inredning av O's rum? Blir det vårt nästa fixarprojekt? Fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. Det blir spännade att se..Gillade den grå tapeten med prickar.Det blir säkert jättefint .Du är både händig och pysslig/ Åsa

    SvaraRadera