googleanalytics

söndag 28 september 2014

I fyndartagen

Igår var jag, mormor Åsa (min mor) och Othilia på klädbytardag i kommunens "centrum"- Bergsjö. Fanns väldigt mycket plagg och en hel del skor och leksaker. Mycket var i fin kvalité men det fanns även många plagg som var urtvättade, vem vill egentligen köpa slitna urtvättade plagg? (Inte jag i alla fall).

Fyndade som bara den till O, fick med mig 14 plagg, en haklapp och tre böcker för ynka 250 riksdaler. Blev många basic enfärgade plagg som passar i de flesta klädeskombinationer. Gillar idén med klädbytardag, perfekt att både kunna sälja urvuxna plagg och fynda lite barnkläder för en liten peng.

Men jag måste ju erkänna att jag föredrar ju att köpa nya plagg, men eftersom O växer så det knakar och inte stannar så väldans länge i samma storlek så om man skulle köpa allt nytt skulle man ju bli ruinerad. Så är ju bra komplement med begagnat, och är bra både för både plånbok och miljö. Nästa helg är det ytterligare en klädbytardag i Harmånger, får se om man även tar sig en sväng dit.

Mormodern tittar igenom utbudet

En nöjd mamma över fynden
Fynden


2 kommentarer:

  1. Vi hade en trevlig dag- bra ide med klädbytardagar.Du gjorde fina fynd/Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja var en jättemysig dag, synd att du bor så långt ifrån att man inte kan spontan ses lite nu och då.

      Radera