googleanalytics

måndag 15 september 2014

God morgon

Eller att det är en "god" morgon kan man ju inte säga efter gårdagens val och resultat som gör en mörkrädd. Givetvis är jag glad över regeringsskiftet som jag röstade för, men helt enkelt är det inte för de rödgröna som nu hamnat i ett svårt läge i och med att de är en minoritetsregering. Även sjukt synd att inte Feministisk Initiativ kom över Riksdagsspärren, de skulle behövas där. 

Det återstår att se hur Löfven tacklar situationen, glädjen över regeringsskiftet överskuggas dessvärre av SD's valresultat som är sjukt skrämmande och hemskt i och med att de gått in och blivit Sveriges tredje största parti. Detta gör mig orolig, eftersom jag vill att min dotter ska växa upp i ett tryggt land långt bort från rasism, i ett land där alla är lika mycket värda och har samma rättigheter. Det är även skrämmande att tänka på att Sverige kryllar av anhängare till Sverige Demokraterna, jag vill inte tro att alla som röstade på SD är rasister utan hoppas innerligt att det handlar om okunskap och att de tar sitt förnuft till fånga tills nästa val 2018 (vilket är på tok för långt bort). Om man tittar till vår kommun (se bild nedan) så finns det inga ord för vad jag känner över att O ska växa upp i denna kommun, återigen hoppas jag innerligt att det är okunskap det handlar om.

En skrämmande sanning

En hoppfull tjej påväg till röstning,
 ovetandes över hur skrämmande 
valresultatet skulle bli

ö
ö
ör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar