googleanalytics

onsdag 3 september 2014

Livet just nu

Saker blir inte alltid som man trodde, om du skulle ha frågat mig för tre år sedan om vad jag skulle göra nu så hade du fått svaret: jobba, jobba, jobba och enbart fokusera på karriären. I Stockholm skulle jag bo, punkt! På kvällar och helger skulle det vara afterworks och uteliv för hela slanten. Om du hade sagt till mig att jag skulle bo på landet, vara föräldraledig med mitt första barn så hade jag inte trott dig. Men saker och ting ändras snabbt, längtan efter familjeliv och barn blev för stort. Så nu sitter jag här, så långt ifrån storstan man kan komma, i ett hus vid havet i norra Hälsingland och med en bebis på fem månader tillsammans med min fantastiske fästman och jag är lyckligare än någonsin.

Karriären har jag däremot inte lagt på hyllan, bara skjutit upp. Bara för att man skaffar barn, betyder inte det att man har gett upp sina drömmar och mål. Just nu njuter jag till fullo av att vara föräldraledig, men jag ser samtidigt framemot att framåt vårkanten 2015 att komma ut i arbetslivet igen. Jag tror det är viktigt att inte ge upp sitt liv och karriär bara för att man skaffat barn, men nu är det inte Stockholmslivet och utelivet som lockar utan snarare att göra karriär om dagarna och fokusera på familjelivet på kvällar och helger. 

Jag och min fantastiska dotter O




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar