googleanalytics

fredag 5 september 2014

Operation vara nyttig

Under både graviditeten och de 5,5 månad som har gått sedan dess har jag nästan alltid ätit exakt det jag känt för. I förlängningen har detta lett till att jag stoppat i mig alldeles för mycket onyttigt. Att stoppa i sig godsaker i tid och otid mår man ju inte bra av och behovet av snabb energi är ju ingen hållbar lösning. Så nu har jag bestämt mig att det får vara nog, för att orka vara en pigg och glad mamma så är det viktigt för mig att börja ändra min kost och tänka på att få tillräckligt med vardagsmotion.

Så från i måndags (1/9), ska jag under tremånaders tid (till 1/12) sluta med godis och bara ha en onyttighetsdag i veckan då jag får äta det jag känner för (dock inte godis). Gällande motion så ska jag försöka gå två långpromenader (vilket inte varit svårt i detta strålande väder) och komma igång med både löpningen och styrkeövningar för att åter få en stark kropp.

Det är ju det som är fördelen med att vara föräldraledig, promenader funkar ju alltid och även lillan älskar att komma ut och promenera (dock får hon sitta/ligga i vagnen). Nu finns det inga ursäkter längre, nu är det dags att komma i form. 

Kul med fler mamas i byn att kunna promenera med, älskart't




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar