googleanalytics

lördag 11 oktober 2014

Mamman åker på galej

Igår lämnades bebisen hemma hos pappan, eftersom mamman var bjuden på tjejfest hemma hos nyfunna vänner i trakten. Det vankades tacos, vin, homeparty och massa skratt och snack. Kändes konstigt att lämna lilltjejen hemma, har inte åkt bort så ofantligt många gånger på egna aktiviter och då endast under kortare perioder. Var verkligen behövligt med lite egentid, var avkopplande att bara "ha hand om sig själv" och även fast jag saknade O lite nu och då så kändes det ju tryggt att lämna henne hemma med pappan, eftersom jag visste ju att han skulle klara allt därhemma utmärkt. Var hemma vid två-snåret (när var jag borta så länge sist?) och intog sedan O's rum (hon sover ju inte där ännu, så vi har en gästsäng därinne) så jag fick sova ut till elva imorse vilket var behövligt.  Nu är jag alltså utvilad (nåja) och är peppad inför kvällens fortsatta festligheter.

Ikväll är vi bjudna på turkisk afton hemma hos våra kära grannar (men då följer hela familjen). Ska bli spännande att se vad de har hittat på för nåt, vi har nämligen börjat med en matutmaning tillsammans. Det handlar om att vi ska upptäcka olika länders matspecialitéer, våra grannar är först ut och ska laga förrätt, huvudrätt och efterrätt på turkiskt vis. Nästa gång är det min och P's tur att bjuda på thailändsk afton. En rapport om kvällen kommer under morgondagen.

Tyvärr så fick jag inte till några bra bilder (endast suddiga) under gårdagen, så bjuder på en ovanligt stylad, mejkad och ren (helt fri från kräk) mama på väg till festligheterna.


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få komma iväg på något sånt där för sig själv :) Det är skönt för mig att läsa att det är fler som inte varit iväg på ensamtid allt för många gånger. Ibland känner jag mig mesig som inte "bara" åker iväg och att det bara är jag i hela världen som stannar hemma och inte gör något, fast bebisen faktiskt är "heeela tre månader nu". Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, man behöver få komma ifrån bebis ibland så man orkar vara en bra mamma resterande tid :). Ja din bebis är ju fortfarande så liten ännu ;) Men jag håller med dig har haft svårt att åka ifrån O, men känner nu att det nog är viktigt att försöka ta sig iväg på lite egna aktiviteter ibland! Kramkram

      Radera