googleanalytics

måndag 9 februari 2015

Fokus hälsa

Nu är det allt skärpning från min sida som gäller, måste börja tänka mer på vad jag stoppar i mig samt att träna regelbundet. Man mår ju så mycket bättre då, vill ju dessutom stärka upp min kropp igen så att man orkar med allt vad småbarnslivet innebär i längden. Jag skrev ju tidigare också att min förhoppning för 2015, var bland annat att jag skulle hitta tillbaka till ett hälsosamt liv, så nu är det allt på tiden att jag lever upp till det.

Känns lättare att ta tag i det på allvar, nu när jag blivit frisk från min förkylning (äntligen) så idag begav jag mig på ett jobbigt och svettigt body pump pass. Det var verkligen extra jobbig idag, det kändes i kroppen att det var ett tag sedan sist, men jag kämpade på som bara tusan ändå. Är man väl på plats gäller det ju att få valuta för träningen ;).

Kvällens underhållning ser ut enligt följande: 
Softar i soffan och smuttar på en nyttig supergreen smoothie och finner inspiration  i "Styrka för kvinnor", som jag lånat av Malin.

2 kommentarer:

  1. Pepp pepp! Fick du några värdefulla tips från boken? Har försökt mig på såna där gröna smoothies, men det blir inte gott :/, vad har du i din?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut en del inspo, men inget konkret direkt. Detta var verkligen supergott receptet (1 drink):
      * 2 tsk Supergreens (Renée Voltaire, Super food mix med vetegräs, spirulina och mynta)
      * 1 dl frysta hallon
      * 1 tsk kokossocker (men tog lite agavesirap)
      * 2 dl vatten
      * 1/2 fryst banan (tog ej fryst)
      * 8 mandlar

      Mixa allt, sen bara njuuta :)

      Radera