googleanalytics

onsdag 4 februari 2015

En dag i stan

Numera har en helt börjat anamma det "lokala språket", då en säger stan om Hudik istället för att mena Sundsvall (som jag tidigare syftat på när jag talat om stan). Hursomhelst styrde jag och O kosan till stan (Hudik), eftersom vi hade styrt upp en efterlängtad lunchdejt med min vän Emma som jag lärde känna när jag jobbade i Hudik. Hon är en sån där härlig människa, som jag klickade med direkt när vi råkade sitta brevid varandra på ett möte. Sedan visade det sig även att hon gått året över mig på Informations- och PR programmet, men jag tycks mig inte minnas att jag någonsin träffat henne tidigare. Trots att vi känt varandra i ynka 1,5 år (?), så kan jag tycka att det känns som vi har känt varandra i en evighet. Och det är lika trevligt och avslappnat varje gång när vi väl träffas (vilket tyvärr blir alltför sällan).


När jag väl åker till stan (vilket inte händer så ofta numera) så kan jag inte hålla mig från att springa runt på affärerna. Idag var en extra bra dag dessutom i och med att det riktigt är slutslutrea, och jag fyndade både ett och annat till både mig och O. Temat på kläderna är helt klart marint, som jag snöat in mig på deluxe. Köpte även med mig de omtalade semmelwrapsen, ganska goda  men på tok förstora och inte lika goda som vanliga semlor.  Så nu lever jag alltså sockerdöden (för ja jag tryckte i mig hela).


Väst från Bondelid/MQ, 299:- (som hittat)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar