googleanalytics

fredag 13 februari 2015

Att få maten på bordet

Att laga middag med en liten tjej är inte det lättaste vill jag lova. Speciellt svårt är det eftersom O vid fyra-femtiden brukar vara väldigt väldigt trött och blir då väldigt mammig och klängig, vilket i och för sig är väldigt mysigt. Vid såna tillfällen är Stadens hjältar räddningen, O får kika lite medan jag fixar i ordning middagen. Numera äter O oftast samma mat som oss (minus salt) och äter alltid vid halv fem-fem, om det blir senare blir det för nära inpå kvällsmålet som hon intar i sängen.

Idag var det svårt att maten skulle stå på bordet redan klockan fem, i och med att jag skulle laga trerätters för att fira vår ettåriga förlovningsdag (som vi hade igår). Därför fick O äta egen mat vid fem och jag och P åt vid sju när hon låg och snarkade sött uppe i spjälisen. Maten blev fantastisk, men jag låter bilderna tala för sig själv.

Kullahalvöns vingårds bär/rosévin



Förrätt: chevré, rödbetor, pinjenötter, honung och ruccola
Huvudrätt: lax, potatismosbakelser, fetaostsås och en härlig sallad
Efterrätt: nästan sockerfri chokladmoussetårta (relativt nyttig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar