googleanalytics

fredag 5 december 2014

Storslagen fredagsaktivitet


Idag förflyttade vi oss från landsbygden till "storstan" (beroende på hur man jämför förstås). Dagen har innehållit storslagna aktiviteter, vi förlovade ju oss nämligen i februari men utan ringar (!!!)

Anledningen till detta var att mina fingrar var som stora prinskorvar - höggravid som man då var. Sen kom bebislivet och det där med ringar har helt enkelt inte blivit av. Tills idag då vi kände att det allt var på tiden att ta tag i det (man glömmer ju nästan man är förlovad ;)). 

I första smyckesbutiken var kvinnan helt oservice-inriktad och negativ och såg bara nackdelar med de ringar vi såg. Vilket inte direkt genererar nån köplust. Vi lämnade bygget och gick istället till konkurrenterna: Guld Carlséns. Jag säger då bara det vilken trevlig och välbemötande personal. Vi fick bra tips och båda föll för direkt för SAMMA ring när vi kom in i butiken (haleljuja- hoppet kom åter). Ringarna inhandlades och ska nu graveras, visar SÅKLART upp dem när de anlänt. 

Resten av dagen spenderades på Korvbaren, vilka korvar (rena himmelriket). Jag och karln delade på tre olika och favoriten (min iaf) var helt klart lammkorv med mozzarella, tomat och rödlök. 


Sen blev det lite julklappsshopping på Birsta och häng hemma hos svärisarna. Imårn vaknas det 30-års fest, så då åker partybootsen på igen (men blir lugnt för min del). Trevlig helg på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar