googleanalytics

måndag 16 mars 2015

Värsta helgen på länge...

...kan denna helg lätt klassificeras till. Hela familjen har nämligen legat utslagna och däckade i magsjuka. Det hela började redan på fredag förmiddag då O kräktes, första tanken var då att det kanske var att hon hade ätit för mycket välling eller nåt men så var alltså inte fallet. På lördagen kände jag att jag mådde väldigt väldigt dåligt, P mådde då desto bättre. Trots att jag inte mådde prima tog vi oss ändå ut på en relativt lång promenad för att få lite frisk luft, när vi kom tillbaka insåg jag att jag också hade fått magsjuka och P föll även dit senare på kvällen. Hej och välkommen till småbarnslivet !!!

Just typiskt att alla ska bli sjuka samtidigt, när en ligger i magsjuka har man ju svårt nog att lyckas ta hand om sig själv. Numera så måste man dock alltid sätta sitt barn före en själv, men uppenbarligen så klarar man mer än vad man tror och på nåt sätt lyckades vi trixa och fixa helgen. Det blev visserligen mycket sömn, soffa-häng och en och annan timma med barnprogram- men vad gör man när man knappt orkar röra sig? Nu är vi dock friska (halleluja!!!). Känns dock tur (i oturen) att vi nu förhoppningsvis har gjort bort magsjukan på ett tag, så vi har möjlighet att fira i helgen att O fyller 1 år på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar