googleanalytics

torsdag 19 mars 2015

Ettårsdagen

Tänka sig att vår fina tjej fyller ett år idag, för exakt ett år sedan befann vi oss på BB i Sundsvall. Klockan 23.12 bestämde hon sig för att titta ut, efter en lång och kämpig process av igångsättning. Det var verkligen kärlek vid första ögonkast och den har bara vuxit sig starkare för var dag som går.
Detta år har varit helt obeskrivligt underbar, visst har det varit jobbiga stunder med skrikig bebis, dålig sömn för både stor och liten och oro över allt möjligt. För jag har nog aldrig oroat mig för så mycket som jag gjort sedan jag blev mamma, man har helt enkelt blivit mer riskmedveten eftersom ens barn är det käraste och viktigaste man har. Men man glömmer ju lätt bort alla dessa jobbiga stunderna och kommer mestadels ihåg allt underbart och positivt man har fått vara/ och är med om dagligen.

Jag känner mig otroligt lyckligt lottad över att jag har fått turen att ha världens härligaste, goaste och underbaraste lilla tjej. Detta år har varit väldigt spännande och roligt att få se all O's utveckling och hur hon ständigt upptäcker världen med "nya" ögon.


Idag har det bara varit vi tjejer här hemma, pappan är nämligen nere i söder på utbildning så kalasandet får vänta till lördag då delar av släkten, närmaste grannarna och en eller två av O's kompisar kommer för att umgås och äta tårta. Eftersom O fortfarande inte är riktigt pigg sedan helgens magsjuka, så var vi inte iväg på någon aktivitet idag (vi brukar oftast gå på öppna förskolan på torsdagar). Vi passade istället på att mysa en massa istället här hemma; åt extra god frukost imorse, har varit på upptäcksfärd ute i skogen och på stranden, ätit några av O's favoriträtter (korv, ägg och potatis till lunch samt köttfärssås och spagetti till middag) och busat en massa. En toppendag även om vi förstås saknade pappan i huset. Några bilder från dagen kommer här:

"Macktårta till frukost"


Utflykt ute i skogen
En tjej som inte vill sitta still



Gick även till stranden en sväng och kände på sanden

Sugen att smaka tulpan ;)
<3
Det tar på att fylla år ;)

1 kommentar:

  1. Underbara bilder.Grattis världens finaste goaste underbaraste barnbarn! Grattiskramar från Mormor och Mikael.

    SvaraRadera